24 mei 2010

Cats kick ass

O hai! Lang niet gezien! Hoe gaat het? Z'n gangetje, tsja, dankje. En hoe is het met de zaak?

Anyhoozle: Alle internetmensen weten het nu vast wel: Cats kick ass. Natuurlijk zijn er de lolcats, de adorable kitties, en sinds ikhebgeenideewanneervastalheellangmaarikweethetnupas (oke dat is niet waar, ik weet het al langer en herinner me het nu opeens weer maar dan zou dat woord véél te lang worden en dan gaat de komische waarde verloren, niet?)(is komisch een woord?)(TE VEEL HAAKJES NICKY STOP) ook de Catorialist. Ken je de Sartorialist? Dat, maar dan met katten. Geniaal. Maar wacht! Als je de Sartorialist niet kent, moet je voordat je op die link klikt (Wat je ging doen toch? Of heb je dat al gedaan? Haastige spoed is zelden goed!) daar even gaan kijken. want niemand begrijpt een parodie als men het geparodiëerde onderwerp niet kent (ik ben echt heel inventief met taal en leestekens vadaag, jeetje!).
Oke, terug naar mijn punt. Ik beloof dat er vanaf nu geen haakjes meer in de tekst voorkomen.
De Catorialist vertegenwoordigt, samen met wat andere sites zoals Unhappy Hipsters, een van mijn favoriete aspecten van het internet: de parodie, het voor-gek-zetten, hoe je het ook wil noemen. De Sartorialist - en anderen, zoals A cup of Jo, schrijven in een bepaalde manier die op mij heel tevreden en ik weet het niet, hip misschien? overkomt. Ze leven, of in ieder geval schrijven, op een bepaalde manier. En deze sites nemen die manier van schrijven, van lezen, en maken het belachelijk. Op een positieve manier, trouwens, just for the lulz. Geweldig toch? En het is helemaal leuk als die geparodiëerde mensen ook genoeg zelfspot/humor hebben om dat te waarderen. en goed voorbeeld hiervan is deze post van dit meisje: Haar vriendje schreef een stukje voor haar blog, waarin hij haar manier van schrijven voor gek zette, en zij vond het leuk. Ook hier geld weer dat je eigenlijk eerst een stukje van haarzelf moet lezen voordat je de parodie snapt.
Genoeg gebabbeld, ik moet nog wat dingen gaan doen. Bye!
En het spijt me als ik je migraine heb gegeven met de haakjes etc in dit stukje. Vergeef me.

x

Oh en ik ga nu weer meer posten hoor.

2 opmerkingen:

  1. A. ik miste een link naar sartoralist
    B. de webpagina waar je op het laatst naar verwees bestaat niet (volgens mijn lappie dan).
    Maar ik ben zelf ook gek op parodieën, vooral van videoclips.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de laatste link doet het nu ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een comment achter, vind ik leuk!

LET OP! je link invullen in het vakje waar die hoort (bij het profiel naam/url bijvoorbeeld) is genoeg, je hoeft 'm niet nog eens in je berichtje te zetten. Dat valt onder spam en da's niet aardig :)

Comments met daarin een link naar je eigen blog/site verwijder ik!